tirsdag 7. mars 2017

Herrekort med ny dies og stempel



Starter blogguken min hos Kort & Godt med et herrekort. Herrekort føles alltid så vanskelige når man starter, men det er utrolig gøy å lage. Har brukt de orange arkene fra Kort & Godt, som blir røfft og stilig sammen med kraft.





Jeg liker aller best å lage kortene mine avlange i formen, både stående å liggende. Pleier å legge ark og pynt lag på lag, før jeg klipper til selve kortet/kartongen. Derfor blir aldri mine kort like i størrelsen, men avhenger av lagene og pynten. Dette kortet ble til slutt i størrelsen 12cm x 24cm. Pynter alle fire sider, og ofte baksiden etter samme mal som framsiden, men noe enklere.




Her har jeg tatt i bruk en av de nye stempelplatene som tekst. Med denne platen har man flere muligheter til gratulasjoner til flere anledninger. Jeg har brukt den her til et bursdagskort.



Og jeg har brukt denne diesen med heksagon-mønster som bakgrunn. Tøff på herre/guttekort.




Produkter fra Kort & Godt:

Papir

Stempel

Div pynt




Dies: